vrijdag 11 juni 2010

Hoe word ik expat



Het is zover! Het boek "Hoe word ik expat" rolt begin juli 2010 van de persen en we zijn er trots op!! Samen met Irene Herbers en een aantal co-auteurs hebben we dit boek geschreven met ervaringen, tips en achtergronden van expats en niet te vergeten, hun partners. Ik ben zelf naar Haarlem geweest, naar Expatica.com, een organisatie voor expats. Gewoon binnenstappen, interviewen en je hebt een leuk verhaal! Er zijn, hoorde ik, rond een half miljoen Nederlanders en Belgen die in het buitenland wonen en werken. Een flinke doelgroep, dacht ik zo!
Vooral de laatste weken werd er intensief aan het boek gewerkt. Nadat wij onze artikelen hebben ingeleverd bij de uitgever, ging er nog een eindredactieslag over heen. De teksten werden globaal inhoudelijk beoordeeld door de uitgever, de corrector/eindredacteur ging er daarna nog eens minutieus doorheen om alle d's en t's te checken. Bovendien moest de fotografie afgerond worden. Wij werken met veel foto's en dat is vaak nog een hele klus. Aangeleverde foto's zijn soms in een te lage resolutie of gewoon niet mooi genoeg voor publicatie in het boek. Dus dan moeten er vaak op het laatste moment nog alternatieven worden gezocht. Ook dubden we over een andere cover, maar uiteindelijk hebben we het zo gelaten. En de titel "Hoe overleef ik als expat" is aangepast. Want er waren volgens de uitgever wat problemen met de rechten van deze titel, zodat we de titel hebben aangepast in "Hoe word ik expat".
Ik kan niet wachten totdat ik het boek in handen heb, da's altijd weer een bijzonder moment. Binnenkort gaan we er op www.reisomdewereld.nl natuurlijk ook aandacht aan besteden met een speciaal hoofdstuk. Want expats zijn ook avontuurlijke reizigers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten